سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و فرمود : ] از خدا بترسید ، ترسیدن وارسته‏اى که دامن به کمر زده و خود را آماده ساخته ، و در فرصتى که داشته کوشیده و ترسان به راه بندگى تاخته و نگریسته است در آنجا که رخت بایدش کشید و پایان کار و عاقبتى که بدان خواهد رسید . [نهج البلاغه]

یارب دستم تو بگیر

 شکیبا


 


تو با یک چشم با خلق و، به دیگر چشم با مایی


 بدین منظور گم کردن، مشوّش ساز دل هایی


 


نمی گویی و می سوزی، نمی جویی و می خواهی


به باطن تشنه ی عشق و، به ظاهر غرق حاشایی


 


درون سوز و برون آرا ، زبان خاموش و دل گویا


برون خاکستر سرد و، درون آتش سراپایی


 


حکایت می کند چشمت، ز میخواران هوشیاری


گواهی می دهد قلبت، ز خاموشان گویایی


 


نگاهی گر مرا باشد، تو پا تا سر نظر بازی


نیازی گر مرا سوزد، تو سر تا پا تمنّایی


 


تو می خواهی مرا اما، ز دل بر لب نمی آری


تو می جویی مرا اما، به هر بزمی نمی آیی


 


ز چشم من اگر پرسی، که مجنون تر ز مجنونم


اگر زشت و اگر زیبا، تو لیلا تر ز لیلایی


 


سخن با من بگو تا من ، بگویم از چه غمگینی


نظر بر من فکن تا خود، بدانی در چه رؤیایی


 


منم کاهی که با آهی، بلرزد دامن صبرم


تویی سنگ و به طوفان ها شکیبایی شکیبایی


 

    نظرات (0)




پروازدل ::: شنبه 86/1/25::: ساعت 3:46 عصر

 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 1


بازدید دیروز: 1


کل بازدید :2408
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
پروازدل
ای آماده گریانو توخندان همه کس ازآمدن تو گشته شادان همه کس امروز چنان باش چوفردا که روی خندان تو برون روی وگریان همه کس
 
>>فهرست موضوعی یادداشت ها<<<
 
>>موسیقی وبلاگ<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<